Thursday 24 November 2011

Mari Melihat Persembahan Murid Tahun 5 dan Tahun 6 Pada Hari Kanak-Kanak 2011



REFLEKSI:
Pada 04-11-2011 hari Jumaat merupakan Majlis Hari Kanak-Kanak di sekolah saya. Saya dan rakan saya iaitu cikgu Tieu bersama-sama melatih murid-murid tahun 5 dan tahun 6 untuk mempersembahkan nyanyian lagu “Di Zhi Gui” yang mengandungi pengajaran nilai murni demi kebaikan anak murid kita. Untuk mengajar murid-murid tahun 5 dan tahun 6 menyanyi lagu, saya dan cikgu Tieu terpaksa meninggal di sekolah pada waktu petang untuk melatih mereka supaya mahir membuat gerakan sambil menyanyi dan hafal lagu. Barulah saya tahu berkorban sedikit masa boleh mengajar murid-murid kita sehingga pandai menyanyi lagu adalah satu perkara yang seronok. Untuk memudahkan pengajaran saya, saya telah mencari video lagu tersebut untuk dilihat oleh murid-murid. Dengan adanya bantuan daripada video tersebut memudahkan kita mengajar murid-murid lagu dan gerakan. Persembahan tersebut dijalankan dengan lancar. Melalui perkara tersebut saya lebih memahami seorang guru bukan sahaja untuk mengajar ilmu pengetahuan kepada murid-murid manakala kita perlu kreatif untuk mencipta dan merancang acara yang menarik untuk mengajar murid-murid untuk persembahan di sekolah.

0 comments:

Post a Comment

Muzik Box


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Have a nice day